Barcelona Cultura

Refotografiar
Barcelona amb

Mark Klett

Pedro Arroyo

Pedro Arroyo

Neix a Barcelona el 1969, ciutat on resideix. Cursa estudis de Fotografia a l'Escola GrisArt, que completa amb l'assistència a tallers impartits per reconeguts fotògrafs com José Manuel Navia, Eduardo Momeñe, Fosi Vegue, Israel Ariño, David Jiménez i Mark Klett. S'interessa pel mitjà fotogràfic com a forma de representació del temps i alteració del paisatge —junt amb el caràcter evocador d'aquest—, i les seves imatges se situen en els camps de la refotografia, la fotografia de paisatge i la fotografia narrativa. El seu interès per la crítica fotogràfica el porta a crear «El Otro Blog. Blog de fotografía», amb la intenció de compartir les seves experiències i inquietuds sobre la creació artística en general i sobre la creació fotogràfica en especial.


John Frederick Anderson

John Frederick Anderson

John Frederick Anderson neix a Filadèlfia el 1964. Després d'explorar diferents possibilitats professionals que el porten a viatjar i a residir en nombrosos llocs del planeta, com Sud-àfrica, l'Índia, el Regne Unit i Austràlia, comença a dedicar-se a la fotografia el 1988. A partir d'aquest any realitza importants projectes fotogràfics per a algunes instal•lacions museístiques d'àmbit nacional i internacional, com les de l'Expo 88 de Brisbane o les del pavelló australià de l'Expo 92 de Sevilla. Del 1991 al 1997 treballa com a freelance a Londres, i el 2002 obté un màster en Fotografia Documental a la Universitat de Gal•les (Newport). A partir del 2003, Fred estableix la seva residència a Barcelona, i des del 2006 exerceix de professor de Fotografia per a diverses universitats nord-americanes amb seu a Barcelona. El seu treball personal explora les nocions de temps i identitat. Fa servir exclusivament una càmera de plaques de 10 ? 12 cm.


Isabel Codina de Pedro

Isabel Codina de Pedro

Neix a Barcelona el 1961, i es llicencia en Belles Arts a la Universitat de Barcelona el 1986. Entre el 1988 i el 1989 cursa un postgrau a la Jan van Eyck Akademie de Maastricht. Actualment es dedica a la docència de la fotografia a l'EASD Serra i Abella, així com als seus projectes personals. Treballa en una tesi doctoral que porta per títol «Paisatges: La fotografia com a document topogràfic del territori». Va ser comissària de l'exposició «Murs, límits i fronteres» a Can Basté el 2009, i ha col•laborat amb el Festival Europes com a comissària de la mostra «L'Hospitalet, territori en transformació» a la Biblioteca de la Plaça Europa de l'Hospitalet.


Marta García Hoyos

Marta García Hoyos

Nascuda a Colòmbia i establerta a Barcelona, des del 1981 es dedica ininterrompudament a la fotografia col•laborant amb institucions, publicacions i projectes de cooperació per al desenvolupament. A partir del 1998 s'especialitza en la gestió d'arxius fotogràfics, entre els quals el de la Fundació Elsa Peretti i l'Arxiu General de la Nació de la República Dominicana, i ha col•laborat amb l'Arxiu Fotogràfic de Barcelona i el Museu d'Història de Catalunya.


Isidre Santacreu

Isidre Santacreu

Neix a Barcelona el 1972. És arquitecte, i compta amb estudi propi des del 2001. Es dedica principalment a projectes d'espai públic i equipaments culturals. Des del 2002 exerceix de professor de Dibuix a l'Escola Superior d'Arquitectura La Salle (Barcelona). Participa en el disseny i comissariat de les instal•lacions públiques d'Arqueologia del Punt de Vista des del 2010, i també imparteix continguts de refotografia i dibuix als seminaris sobre refotografia que aquesta associació organitza a Barcelona.


Javier Sardá

Javier Sardá

És fotògraf professional i compta amb una llarga carrera. Inaugura el seu estudi propi el 1987, establint-se pel seu compte després de treballar dos anys com a assistent a l'estudi de Teresa Pou, fotògrafa de moda. Alhora, du a terme el seu projecte personal, en el qual barreja vistes de la ciutat amb els seus habitants. Dedicat a la fotografia de comunicació, desenvolupa la seva activitat tant en l'àmbit professional com en el personal. A l'estudi realitza bodegons petits i mitjans (joieria, cosmètica, alimentació, efectes especials, etc.). Fora de l'estudi, les seves imatges giren entorn del retrat, l'arquitectura, el reportatge i la indústria. Ha impartit cursos de fotografia i nombrosos tallers d'il•luminació en diversos centres, com l'Escola GrisArt (Barcelona), l'EFFPC (Terrasa), la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (Bellaterra), INSA - Business, Marketing & Communication School (Barcelona) i l'Escola d'Art Pau Gargallo (Badalona), així com en esdeveniments, empreses i associacions com Sonimagfoto, AFP, Bach-Import, Llum i Color, Fotoventas, Fotoítaca, Masterfot, ASFOGI i Flashman Fotografía.


Manuel Serra

Manuel Serra

Neix a Barcelona el 1949. Entre el 1976 i el 1979 obté el diploma en Fotografia Creativa pel Trent Polytechnic (avui Nottingham Trent University). La seva obra és esmentada en nombrosos catàlegs i estudis especialitzats, com La photographie créative: les collections de la Bibliothèque Nationale (Contrejour, París, 1984), Histoire de la photographie (Bordas, París, 1986) i la monografia Presencias (Escola GrisArt, 1987), entre d'altres. En les dècades de 1980 i 1990 participa en reconeguts projectes de promoció i mecenatge. El 2007 rep l'encàrrec del Vicerectorat de la Universitat Politècnica de València per participar en el projecte de lliure creació «Campus». Ha participat també en diverses exposicions col•lectives, com «Catalunya Look» (Art Center Berlin Friedrichstrasse, en el marc de la Fira del Llibre de Frankfurt de 2007), «DFoto» (Galeria Fidel Balaguer, Sant Sebastià, 2007) i «N.º 5» (Galeria DS Digital, Barcelona, 2005). El 2006, el Palau Robert (Generalitat de Catalunya, Barcelona) va dedicar una exposició monogràfica a la seva obra, sota el títol «Vitrina del fotògraf: Manuel Serra».


Laura Viñals

Laura Viñals

Llicenciada en Història de l'Art per la Universitat Autònoma de Barcelona, acaba de finalitzar un màster en Art, Fotografia i Tècnica a la Universitat Politècnica de València. Ha treballat en el sector cultural en diversos museus de Barcelona i, esporàdicament, com a fotògrafa. Ha rebut una beca de la Generalitat de Catalunya per exercir de tècnica de fotografia al Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya. En un nivell més personal, els seus propis projectes fotogràfics parlen sobre el mitjà fotogràfic en si i la identitat.